Data publikacji: 17-06-20223 min. czytania
Tłumy na otwarciu pierwszego McDonald’s w Polsce
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 06.11.20173 min. czytania
Wiele osób wciąż ma błędne przekonanie, że nie warto wpisywać w CV doświadczenia z restauracji McDonald’s, jeśli była to tylko praca dorywcza. Tymczasem pracodawcy coraz bardziej cenią praktyczne umiejętności kandydatów zdobyte w różnych miejscach. Gdzie indziej można się lepiej nauczyć obsługi klienta, jeśli nie kontaktując się bezpośrednio z gośćmi? W Maku kładzie się duży nacisk na rozwój umiejętności w tym zakresie. Podczas odbierania zamówień czy rozwiązywania problemów gości, pracownicy McDonald’s uczą się budowania relacji, odpowiedniego reagowania w nietypowych sytuacjach, czy nawet wykorzystania technik komunikacji perswazyjnej.
McDonald’s stara się, aby obsługa gości była na jak najwyższym poziomie, ale też jak najszybsza, dlatego pracownicy robią wiele rzeczy jednocześnie. Umiejętność kontroli wielu zadań w tym samym czasie zdobywa się wraz z doświadczeniem. Ucząc się na własnych błędach, stajemy się coraz lepiej zorganizowani i sprawniej wyznaczamy priorytety. Pakowanie zestawów, przygotowywanie napojów, pomoc nowym kolegom i jednocześnie komunikacja z przełożonym – to tylko niektóre z czynności, jakie wykonują pracownicy w jednym momencie.
Na sukces każdej restauracji pracuje cały zespół ludzi – obsługa przy kasie, kuchnia, zaplecze, menedżerowie i kierownicy. Każda z tych osób jest tak samo ważna, aby wszystko mogło działać, ale pod warunkiem, że wszyscy będą współpracować. Dobre odnajdowanie się w zespole to podstawowa kompetencja w dzisiejszych czasach, kiedy większość projektów realizuje się w grupie. McDonald’s uczy brania odpowiedzialności nie tylko za swoje zadania, ale też za wyniki całego zespołu.
Poza tzw. „twardymi kompetencjami”, pracodawcy oczekują od kandydatów określonych cech osobowości, czyli tzw. kompetencji miękkich, np. swobody i kultury w relacjach międzyludzkich. Pracownicy McDonald’s uczą się ich, a także cierpliwości i opanowania w różnych, czasem stresujących, sytuacjach.
Kiedy pytamy pracowników McDonald’s o to, co im daje praca, to wielu z nich podkreśla, że dzięki niej nabrali większej pewności siebie. Jak mówi Dominik Mazur, manager restauracji: „Kiedy wspominam różne wyzwania, z jakimi musiałem sobie poradzić, to czuję dumę, że dałem radę. Wiem, że nie ma rzeczy niemożliwych i że jak się chce, to można wszystko. Na początku nie wierzyłem, że sobie poradzę, a później z każdym awansem byłem pewniejszy swoich umiejętności”. Takie doświadczenie uczy też szacunku do pracy innych osób i większej wyrozumiałości, co docenią nie tylko pracodawcy.
Data publikacji: 17-06-20223 min. czytania
Tłumy na otwarciu pierwszego McDonald’s w Polsce
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 04-06-20223 min. czytania
„Po prostu chciałem się rozwijać, a Mak mi w tym pomógł!”
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 07-06-20223 min. czytania
Cierpliwość kluczem do sukcesu!
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 21-01-20222 min. czytania
Ekspert od burz i pożarów. Poznajcie Andrzeja Kaczmarka, asystenta kierownika restauracji McDonald’s® i bohatera podcastu „W różnych sMakach”
CZYTAJ WIĘCEJ