Data publikacji: 17-06-20223 min. czytania
Tłumy na otwarciu pierwszego McDonald’s w Polsce
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 07.06.20182 min. czytania
Pracownicy McDonald’s nie bez powodu jako jeden z plusów pracy w firmie wymieniają kierownictwo. Zresztą samo słowo „kierownik” występuje tutaj tylko w dokumentach, bo w restauracji wszyscy mówią do siebie po imieniu, bez względu na to, na jakim stanowisku pracują.
To, co odróżnia lidera od szefa, to nastawienie do obowiązków – szef deleguje swoim pracownikom zadania, natomiast lider pracuje z nimi ramię w ramię, zwłaszcza w wymagających okolicznościach. Odwiedziny wycieczki szkolnej, tłumy po koncertach i meczach – takie sytuacje wymagają od pracowników restauracji wyjątkowej mobilizacji. To też chwile, w którym managerowie i kierownicy dołączają do swojego zespołu i razem z nim obsługują gości. McDonald’s, szkoląc osoby zarządzające w restauracjach, kładzie szczególny nacisk na budowanie i wspieranie zespołu. Jak mówi Mateusz, kierownik restauracji w Rybniku: „Wszyscy gramy do jednej bramki, dlatego gdy tylko widzę, że jest duży ruch, obsługuję gości razem z moimi pracownikami”.
Dobry manager wymaga od siebie więcej niż od pracowników
Funkcja managera to bardzo odpowiedzialne zadanie, bo trzeba dzielić się wiedzą z pracownikami i wspierać ich w różnych sytuacjach. Aby robić to dobrze, trzeba samemu posiadać duże umiejętności, a to wymaga nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji. „W restauracji zajmuję się szkoleniami zespołu i przeprowadzam rekrutacje, dlatego sama często uczestniczę w szkoleniach z obszaru kwestii personalnych” – mówi Daria, asystent kierownika restauracji. McDonald’s oferuje swoim pracownikom ogromne wsparcie, jeśli chodzi o edukację i dostęp do bazy wiedzy. Osoby zatrudnione w restauracjach mogą uczestniczyć w różnych programach szkoleniowych oraz brać udział w ciekawych projektach.
Od pracownika restauracji do kierownika
Aż 98% kierowników zatrudnionych w McDonald’s zaczynało pracę na podstawowych stanowiskach. W związku z czym doskonale rozumieją, z jakimi wyzwaniami mierzy się ich zespół na co dzień. „Każdy z nas kiedyś zaczynał i wiemy, że początki mogą być trudne, dlatego staramy się okazywać wszystkim pracownikom wsparcie” – mówi Dominik, manager McDonald’s z Kielc. Fakt, że każdy z zarządzających, a nawet osób z centrali, pracował w restauracji, znacznie ułatwia kierowanie zespołem, bo wszyscy rozumieją, z jakimi wyzwaniami wiąże się ta praca. Dzięki takiemu doświadczeniu łatwiej znajdować rozwiązania i wspierać pracowników, co z kolei przekłada się na atmosferę w restauracji.
Data publikacji: 17-06-20223 min. czytania
Tłumy na otwarciu pierwszego McDonald’s w Polsce
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 04-06-20223 min. czytania
„Po prostu chciałem się rozwijać, a Mak mi w tym pomógł!”
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 07-06-20223 min. czytania
Cierpliwość kluczem do sukcesu!
CZYTAJ WIĘCEJ
Data publikacji: 21-01-20222 min. czytania
Ekspert od burz i pożarów. Poznajcie Andrzeja Kaczmarka, asystenta kierownika restauracji McDonald’s® i bohatera podcastu „W różnych sMakach”
CZYTAJ WIĘCEJ