Ta strona zapisuje ciasteczka
(pliki cookie)

Nasze Witryny i Aplikacje Mobilne korzystają z plików cookie w celu dostarczania treści i funkcjonalności, którymi są zainteresowani użytkownicy. Ponadto używamy plików cookie w celach analitycznych i reklamowych; możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej lub korzystając z przycisku [WIĘCEJ USTAWIEŃ].

Więcej informacji znajdziesz w zaktualizowanych zasadach ochrony prywatności.

Ustawienia plików cookie

Absolutnie niezbędne pliki cookie
Są to pliki cookie, które są niezbędne do świadczenia usług i zapewnienia dostępności funkcjonalności, o które wyraźnie prosisz. Możemy korzystać z plików cookie i technologii monitorujących w celu zapobiegania nadużyciom, poprawy bezpieczeństwa, administracji systemem lub umożliwienia Tobie korzystania z funkcji obsługi płatności. Nie mamy obowiązku uzyskać Twojej zgody w związku z plikami cookie, które są absolutnie niezbędne.

Pliki cookie służące do analizy oraz oceny wydajności
Pliki cookie możemy wykorzystywać w celu oceny wydajności naszych Witryn i Aplikacji Mobilnych i podniesienia jakości treści oferowanych za ich pośrednictwem.

Reklamowe pliki cookie
My sami oraz zewnętrzni reklamodawcy możemy korzystać z plików cookie, aby móc zaprezentować Tobie najlepiej dopasowane produkty, oferty oraz reklamy. Reklamowe pliki cookie pozwalają nam także przedstawić na Witrynach oraz Aplikacjach Mobilnych treści, które są dostosowane do Ciebie i Twoich indywidualnych zainteresowań.

OK
BLOG / 5 kompetencji, które zdobędziesz w McDonald's
25.10.2019· 1 min. czytania
5 kompetencji, które zdobędziesz w McDonald's

Wytrwałość, docenianie współpracowników, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami i kultura osobista – to pięć podstawowych kompetencji, jakich pracodawcy oczekują od młodych ludzi. Czy można się ich nauczyć podczas pracy w McDonald’s?

 

XXI wiek – czas kompetencji miękkich

Razem z Uniwersytetem SWPS przebadaliśmy pracodawców z różnych branż i sprawdziliśmy, jakich umiejętności oczekują od swoich młodych pracowników. Okazało się, że firmy stawiają na kompetencje miękkie.

Niezależnie od branży czy miejsca działalności, 5 najważniejszych umiejętności według pracodawców to:

  • wytrwałość
  • docenianie pracowników
  • pokojowe rozwiązywanie konfliktów
  • wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami
  • kultura osobista

 

Co ciekawe, wyniki te okazały się spójne z oczekiwaniami rodziców dotyczącymi pierwszej pracy ich dzieci. Według nich najważniejszą umiejętnością, której mogą się nauczyć młodzi ludzie w pracy jest pokojowe rozwiązywanie konfliktów bez eskalowania negatywnych emocji. Wśród innych umiejętności wysoko cenionych przez przedstawicieli obydwu grup znalazły się: kreatywność, inspirowanie innych, dbanie o estetykę wykonywanej pracy czy życzliwość.

McDonald’s daje kompetencje na całe życie

Badania SWPS pokazały, że pracownicy McDonald’s podczas pracy w restauracji uczą się umiejętności docenianych na rynku pracy. Mają wysoki poziom kompetencji społeczno-zawodowych, są asertywni, potrafią pracować w grupie.

Czego uczy praca w Maku?

  • delegowania obowiązków
  • umiejętności organizacji pracy zespołu
  • udzielania informacji zwrotnej
  • motywowania pracowników
  • podejmowania się wykonywania nowego zadania
  • odwagi

 

 

Warto pracować podczas studiów

Podczas badania porównano studentów pracujących w McDonald’s oraz grupę, która na co dzień zajmuje się wyłącznie nauką. Okazało się, że podejmując pracę już w młodym wieku można zdobyć nie tylko doświadczenie, ale przede wszystkim cenne umiejętności.

McDonald’s przez cały czas inwestuje w rozwój pracowników oraz prowadzi wiele wewnętrznych projektów edukacyjnych. Firma wydała w tym roku już 8 milionów złotych na szkolenia managerów. Dzięki pozyskaniu globalnych środków udało się też nawiązać współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego, na której prawie 100 pracowników właśnie rozpoczęło studia na kierunku „Zarządzanie w sektorze QSR”.