Wytrwałość, docenianie współpracowników, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami i kultura osobista – to pięć podstawowych kompetencji, jakich pracodawcy oczekują od młodych ludzi. Czy można się ich nauczyć podczas pracy w McDonald’s?
XXI wiek – czas kompetencji miękkich
Razem z Uniwersytetem SWPS przebadaliśmy pracodawców z różnych branż i sprawdziliśmy, jakich umiejętności oczekują od swoich młodych pracowników. Okazało się, że firmy stawiają na kompetencje miękkie.
Niezależnie od branży czy miejsca działalności, 5 najważniejszych umiejętności według pracodawców to:
Co ciekawe, wyniki te okazały się spójne z oczekiwaniami rodziców dotyczącymi pierwszej pracy ich dzieci. Według nich najważniejszą umiejętnością, której mogą się nauczyć młodzi ludzie w pracy jest pokojowe rozwiązywanie konfliktów bez eskalowania negatywnych emocji. Wśród innych umiejętności wysoko cenionych przez przedstawicieli obydwu grup znalazły się: kreatywność, inspirowanie innych, dbanie o estetykę wykonywanej pracy czy życzliwość.
McDonald’s daje kompetencje na całe życie
Badania SWPS pokazały, że pracownicy McDonald’s podczas pracy w restauracji uczą się umiejętności docenianych na rynku pracy. Mają wysoki poziom kompetencji społeczno-zawodowych, są asertywni, potrafią pracować w grupie.
Czego uczy praca w Maku?
Warto pracować podczas studiów
Podczas badania porównano studentów pracujących w McDonald’s oraz grupę, która na co dzień zajmuje się wyłącznie nauką. Okazało się, że podejmując pracę już w młodym wieku można zdobyć nie tylko doświadczenie, ale przede wszystkim cenne umiejętności.
McDonald’s przez cały czas inwestuje w rozwój pracowników oraz prowadzi wiele wewnętrznych projektów edukacyjnych. Firma wydała w tym roku już 8 milionów złotych na szkolenia managerów. Dzięki pozyskaniu globalnych środków udało się też nawiązać współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego, na której prawie 100 pracowników właśnie rozpoczęło studia na kierunku „Zarządzanie w sektorze QSR”.