Pò kaszëbskù w McDonald’s Aplikuj

McDonald’s to globalna marka, która jednocześnie jest mocno osadzona w lokalnych społecznościach. Jesteśmy obecni już w ponad 150 miastach Polski, gdzie właścicielami restauracji są indywidualni przedsiębiorcy – przedsiębiorcy znający dobrze swoje regiony i ich mieszkańców. Zależy nam na tym, aby aktywnie uczestniczyć w życiu miast i wspierać lokalną kulturę. Nie tylko zapewniamy miejsca pracy, ale też angażujemy się charytatywnie, współpracujemy z władzami i organizujemy różne wydarzenia.

Przykładem właśnie takiej inicjatywy, z której jesteśmy szczególnie dumni, jest coroczny Konkurs Języka Kaszubskiego w Pucku. Jacek Chodakowski, nasz licencjobiorca i pomysłodawca projektu, poza tym, że sam mówi po kaszubsku, to co roku zaprasza do swojej restauracji dzieci i młodzież, aby pochwaliły się swoją znajomością tego języka.

Od początku działalności tej restauracji organizuję co roku Konkurs Języka Kaszubskiego dla dzieci i młodzieży z przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Pomysł konkursu narodził się z tego, że jest tu ta lokalna, kaszubska społeczność mówi pomysłodawca.

Konkurs, który łączy pokolenia… w McDonald’s

Laureaci mogą liczyć na nagrody pieniężne i upominki – w zależności od swojej kategorii wiekowej. Konkurs jest przede wszystkim jednak świetną okazją do tego, aby promować lokalną kulturę i poznać swoich bliższych i dalszych sąsiadów. W tym wyjątkowym dniu restauracja McDonald’s zamienia się w odświętne miejsce spotkań miłośników kultury kaszubskiej. Uczestnicy mają na sobie przepiękne stroje ludowe, a towarzyszą im dumni rodzice i dziadkowie. Projekt z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród mieszkańców regionu. Zmagania młodych Kaszubów ocenia jury, w tym Adóm Hébel z Radio Kaszëbë.

W naszej pracy oceniamy przede wszystkim kaszubski język. Tutaj nie chodzi o to, żeby przygotować pięknie, artystycznie wykonaną recytację czy piosenkę, ale przede wszystkim, by swobodnie posługiwać się tym językiem. Dzięki restauracji McDonald’s możemy pokazywać, że młode osoby mogą na co dzień posługiwać się kaszubskim i to jest dla nas najważniejsze  – podkreśla dziennikarz.

Jako McDonald’s Polska ogromnie się cieszymy z takich inicjatyw promujących kulturę regionalną. Gratulujemy wszystkim zaangażowanym w sukces projektu: organizatorom, uczestnikom i oczywiście naszym pracownikom restauracji!

 

 

Przeczytaj
poprzedni
6 czerwca 2019
Poznaj bohaterów naszej kampanii – Wiola
Aplikuj