Ciągle zmieniamy się na lepsze! Aplikuj

W McDonald’s działamy na ogromną skalę. Pod nasza marką działa 37 tys. restauracji na ponad 100 rynkach. Codziennie obsługujemy 69 milionów gości. Przy tej skali każda zmiana, nawet najmniejsza ma wpływ na globalną rzeczywistość. To ogromny potencjał. Na tej idei oparta jest nasza globalna staregia Scale for Good. Na wykorzystaniu skali działania po to, aby pozytywnie wpływać na nasze otoczenie.

Oczywiście nie możemy odpowiedzieć na wszystkie globalne wyzwania. Ale wybraliśmy pięć obszarów, które są ważne dla naszych gości i w których mamy szansę być liderem zmiany. Te obszary to emisja gazów cieplarnianych do atmosfery, zrównoważona produkcja wołowiny, opakowania i recykling, nasza oferta dla dzieci i rynek pracy dla młodych ludzi. W każdym z tych obszarów wyznaczyliśmy sobie ambitne, mierzalne i oparte na danych naukowych cele. Obszary, w których dzieje się najwięcej, to opakowania i oferta dla dzieci.

Opakowania
W ramach strategii Scale for Good zobowiązaliśmy się, że do 2025 r. wszystkie nasze opakowania będą pochodzić ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku, a po zużyciu trafią do recyklingu. Cały czas pracujemy nad realizacją tego celu. Już wszystkie nasze kubki w Polsce posiadają ceryfikat Forest Stewardship Council. Oznacza to, że materiał, z którego zostały wyprodukowane został pozyskany bez szkody dla lasów. Szukamy także alternatyw dla plastikowych słomek. Przez trzy tygodnie testowaliśmy papierowe słomki  w wybranych restauracjach. Jesteśmy bardzo dumni, że Polska jest jednym z kilkunastu rynków, na których goście, jako pierwsi, mogą wybierać ekologiczne rozwiązania.

Na poziomie globalnym szukamy też całkowicie innowacyjnych rozwiązań. Razem ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęliśmy program „NextGen Cup Challenge”, czyli inicjatywę skierowaną do innowatorów, której celem jest opracowanie nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu.

Oferta dla dzieci

Do 2022 roku zrealizujemy plan przygotowany wspólnie z Alliance for Healthier Generation, który zakłada m.in. zmiany w zestawach dla dzieci – Happy Meal. Do 2022 r. ponad 50 % dostępnych w zestawie Happy Meal kombinacji produktów, które komunikujemy, będzie spełniało  ustalone z ekspertami kryteria żywieniowe dotyczące kaloryczności, zawartości soli i cukru, eliminacji sztucznych barwników i konserwantów. Dodatkowo - pełne informacje na temat wartości odżywczych zestawów Happy Meal będą dostępne na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych.

Celem naszych działań marketingowych będzie zwiększenie sprzedaży zestawów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę. Temu też służy wprowadzona niedawno nowa zdrowa przekąska.

***

Słomka do napojów - mała rzecz, a może zmienić wiele. Jesteśmy firmą, która ma wpływ nie tylko na to, jak działają nasze restauracje. Decyzje, które podejmujemy mogą zmienić przyzwyczajenia naszych gości. A są ich miliony każdego dnia. Jeśli więc choć część z nich dzięki nam, pomyśli, że słomka powinna być eko, będzie to miało znaczący wpływ na środowisko naturalne i nasze otoczenie. A przecież to tylko jedno z serii ambitnych działań, które podejmujemy w ramach strategii "Scale for Good". Te zobowiązania zmieniają nasz biznes, naszą markę, nas - pracowników McDonald’s i naszych Gości. Dlatego tak chętnie angażujemy się w ich wdrażanie. Możemy być dumni, bo pod względem wprowadzania  rozwiązań przyjaznych środowisku, Polska jest jednym z wiodących rynków w całym systemie McDonald’s! 

Przy tej okazji chciałabym  serdecznie podziękować zespołom naszych restauracji, które uczestniczyły teście papierowych słomek. Warszawa 49 Świętokrzyska, Wrocław 07 Rynek, Katowice 1 Stawowa, Gdańsk 3 Oliwa, Poznań 13 Grunwaldzka, Mrągowo, dzięki Waszemu zaangażowaniu, będziemy wiedzieć w jakim kierunku powinniśmy podążać.  To duża rzecz, chociaż,  jak wspomniałam na początku, ta słomka pozornie jest taka mała.

Anna Borys-Karwacka, Corporate Relations Director w McDonald's Polska

Przeczytaj
poprzedni
17 maja 2019
Studiuję dziennie, więc przychodzę do pracy wtedy, kiedy mogę
Przeczytaj
następny
22 lipca 2019
McDonald’s daje każdemu równą szansę na rozwój
Aplikuj