5 kompetencji, które zdobędziesz w McDonald's Aplikuj

Wytrwałość, docenianie współpracowników, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami i kultura osobista – to pięć podstawowych kompetencji, jakich pracodawcy oczekują od młodych ludzi. Czy można się ich nauczyć podczas pracy w McDonald’s?

 

XXI wiek – czas kompetencji miękkich

Razem z Uniwersytetem SWPS przebadaliśmy pracodawców z różnych branż i sprawdziliśmy, jakich umiejętności oczekują od swoich młodych pracowników. Okazało się, że firmy stawiają na kompetencje miękkie.

Niezależnie od branży czy miejsca działalności, 5 najważniejszych umiejętności według pracodawców to:

  • wytrwałość
  • docenianie pracowników
  • pokojowe rozwiązywanie konfliktów
  • wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami
  • kultura osobista

 

Co ciekawe, wyniki te okazały się spójne z oczekiwaniami rodziców dotyczącymi pierwszej pracy ich dzieci. Według nich najważniejszą umiejętnością, której mogą się nauczyć młodzi ludzie w pracy jest pokojowe rozwiązywanie konfliktów bez eskalowania negatywnych emocji. Wśród innych umiejętności wysoko cenionych przez przedstawicieli obydwu grup znalazły się: kreatywność, inspirowanie innych, dbanie o estetykę wykonywanej pracy czy życzliwość.

McDonald’s daje kompetencje na całe życie

Badania SWPS pokazały, że pracownicy McDonald’s podczas pracy w restauracji uczą się umiejętności docenianych na rynku pracy. Mają wysoki poziom kompetencji społeczno-zawodowych, są asertywni, potrafią pracować w grupie.

Czego uczy praca w Maku?

  • delegowania obowiązków
  • umiejętności organizacji pracy zespołu
  • udzielania informacji zwrotnej
  • motywowania pracowników
  • podejmowania się wykonywania nowego zadania
  • odwagi

 

 

Warto pracować podczas studiów

Podczas badania porównano studentów pracujących w McDonald’s oraz grupę, która na co dzień zajmuje się wyłącznie nauką. Okazało się, że podejmując pracę już w młodym wieku można zdobyć nie tylko doświadczenie, ale przede wszystkim cenne umiejętności.

McDonald’s przez cały czas inwestuje w rozwój pracowników oraz prowadzi wiele wewnętrznych projektów edukacyjnych. Firma wydała w tym roku już 8 milionów złotych na szkolenia managerów. Dzięki pozyskaniu globalnych środków udało się też nawiązać współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego, na której prawie 100 pracowników właśnie rozpoczęło studia na kierunku „Zarządzanie w sektorze QSR”.

Przeczytaj
poprzedni
27 września 2019
Zmiany na lepsze
Przeczytaj
następny
25 maja 2020
Ponad 70 tysięcy McZestawów Mocy trafiło do szpitali!
Aplikuj

Ta strona zapisuje ciasteczka
(pliki cookie)

Nasze Witryny i Aplikacje Mobilne korzystają z plików cookie w celu dostarczania treści i funkcjonalności, którymi są zainteresowani użytkownicy. Ponadto używamy plików cookie w celach analitycznych i reklamowych; możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej lub korzystając z przycisku [WIĘCEJ USTAWIEŃ].

Więcej informacji znajdziesz w  zaktualizowanych zasadach ochrony prywatności .

Ustawienia plików cookie

Absolutnie niezbędne pliki cookie
Są to pliki cookie, które są niezbędne do świadczenia usług i zapewnienia dostępności funkcjonalności, o które wyraźnie prosisz. Możemy korzystać z plików cookie i technologii monitorujących w celu zapobiegania nadużyciom, poprawy bezpieczeństwa, administracji systemem lub umożliwienia Tobie korzystania z funkcji obsługi płatności. Nie mamy obowiązku uzyskać Twojej zgody w związku z plikami cookie, które są absolutnie niezbędne.

Pliki cookie służące do analizy oraz oceny wydajności
Pliki cookie możemy wykorzystywać w celu oceny wydajności naszych Witryn i Aplikacji Mobilnych i podniesienia jakości treści oferowanych za ich pośrednictwem.

Reklamowe pliki cookie
My sami oraz zewnętrzni reklamodawcy możemy korzystać z plików cookie, aby móc zaprezentować Tobie najlepiej dopasowane produkty, oferty oraz reklamy. Reklamowe pliki cookie pozwalają nam także przedstawić na Witrynach oraz Aplikacjach Mobilnych treści, które są dostosowane do Ciebie i Twoich indywidualnych zainteresowań.

OK